Minden mai közvetlen befecskendezésű belsőégésű motor (dízel és benzin egyaránt) szívó oldalán, azaz a szívósorban, szívócsatornákban, szívószelepeken olaj és/vagy égésből származó szennyeződések rakódnak le. Ennek mértéke függ az adott motorkonstrukciótól, futott kilométertől és attól, hogy milyen üzem jellemző az autóra (városi, országúti).
A jelenség negatívan befolyásolja a motor teljesítményét, fogyasztását és kibocsátási értékeit a koksz lerakódások mértékétől függően. Egyes típusoknál különböző hibajelenségeket tud produkálni, mint pl. az alapjárati ingadozás, égéskimaradás, keverékképzési hiba, EGR vagy szívósor örvénycsappantyú hibakódok.
A fent említett kokszosodási problémákra nyújt megoldást a dióhéjas tisztítás, amellyel gyári állapotú tisztaság érhető el.