carousel

SzolgáltatásokDióhéjas motortisztítás

 

Dióhéjas szívócsatorna- és szeleptisztítás

Minden mai közvetlen befecskendezésű belsőégésű motor (dízel és benzin egyaránt) szívó oldalán, azaz a szívósorban, szívócsatornákban, szívószelepeken olaj és/vagy égésből származó szennyeződések rakódnak le. Ennek mértéke függ az adott motorkonstrukciótól, futott kilométertől és attól, hogy milyen üzem jellemző az autóra (városi, országúti).
A jelenség negatívan befolyásolja a motor teljesítményét, fogyasztását és kibocsátási értékeit a koksz lerakódások mértékétől függően. Egyes típusoknál különböző hibajelenségeket tud produkálni, mint pl. az alapjárati ingadozás, égéskimaradás, keverékképzési hiba, EGR vagy szívósor örvénycsappantyú hibakódok.
A fent említett kokszosodási problémákra nyújt megoldást a dióhéjas tisztítás, amellyel gyári állapotú tisztaság érhető el.

A dióhéjas szeleptisztítás, motortisztítás folyamata

Motordiagnosztika, hibaolvasás után a tisztítás elvégzéséhez minden esetben a szívósor (más nevén szívócsonk) leszerelésére van szükség elsőként. Ez eltérő bonyolultságú lehet különböző motoroknál 1 órától akár 4 órát is igénybe vehet a leszerelés. Ezt követően bezárásra kerülnek az adott hengereknél a szelepek a dióhéjas szemcseszórás során, így a motor égésterébe nem jut be idegen anyag, kár nem keletkezhet az eljárásból adódóan. Az eljárás a homokszóráshoz hasonló elven szemcseszórással működik, de jelen esetben a szóróanyag a finomszemcséjű dióhéj. A tisztítás, végeztével a szívósor visszaszerelése következik, majd egy teszt úttal és diagnosztikával végződik a folyamat, ami 4 hengeres motoroknál az esetek 90%-ában egy munkanapot vesz igénybe.

 

dióhéjas tisztítás előtte utána

 

 

Kapcsolatfelvétel

Adja meg személyes adatait és a gépjármű részletes adatait.

Személyes adatok

Gépjármű adatok